Login Etapclub

    Onthoud mij     Gebruikersnaam/wachtwoord verloren?  

anti-slip dek vervangen

  • Anaticula
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
4 jaren 10 maanden geleden #9205 door Anaticula
anti-slip dek vervangen werd gestart door Anaticula
Op onze Etap 28i (bouwjaar 1989) laat de anti-slip van het dek los en is aan vervanging toe. Ik wil dit zelf gaan vervangen en ben op zoek naar het juiste materiaal met de goede afmetingen. Met name de twee stukken bij de mast zijn net te groot en ik wil geen snijnaad hebben in het anti-slip vak. Wie heeft hier ervaring mee? Groet Frederik

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tenzee
  • Bezoeker
  • Bezoeker
4 jaren 10 maanden geleden #9208 door Tenzee
Beantwoord door Tenzee in topic anti-slip dek vervangen
Bij de mijne (ook een 28i) werd het TBS 2 jaar geleden vervangen..... Ik heb de klus uitbesteed, kostte wel wat maar het resultaat is er dan ook naar.... de boot ziet er een héél stuk beter uit.

Grootste en vervelendste werk is het verwijderen van het oude TBS en het kleefklaar maken van de dekstroken. Het TBS (voorgesneden en met kleefstrook) is eenvoudig te bestellen bij bubel.de.

(Moest mijn spaarvarken vetter zijn geweest, dan zou ik misschien wel een flexiteak-variant ipv TBS overwogen hebben)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 10 maanden geleden #9235 door Sterlet
Beantwoord door Sterlet in topic anti-slip dek vervangen
ik heb 3 jaar geleden bij mijn Etap 28 de antislip vervangen. Hiervoor heb ik TBS20 i.p.v. TBS21 gebruikt omdat TBS20 een fijnere korrel heeft, met dezelfde antislip eigenschappen.
Ik heb het zelf gedaan: mallen gemaakt en de delen uit een rol van 5m x 1,28m gesneden.
De rol heb ik in England bij Proboat gekocht, was een stuk goedkoper dan hier (incl. verzendkosten +/- 470 pond) en TBS20 was hier ook moeilijk te krijgen.
Voor gesneden delen zou je in NL eventueel ook terecht kunnen bij Lankhorst Taselaar.
Succes!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Cascade
Tijd voor maken pagina: 2.304 seconden