Login Etapclub

    Onthoud mij     Gebruikersnaam/wachtwoord verloren?  

Teun Brouwer: Antislibmatten etap 32 s

Meer
8 jaren 8 maanden geleden #6547 door admin
De antislibmatten van mijn etap 32 s verkleuren aanzienlijk en er ontstaan allerlei vlekken op. Heeft iemand ervaring met de renovatie c.q vervanging van deze antislibmatten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
8 jaren 8 maanden geleden #6562 door Blue
Beantwoord door Blue in topic Teun Brouwer: Antislibmatten etap 32 s
Hallo Teun,

Ik heb een keer op mijn vroegere Etap de antislip matten (een soort Treadmaster) vervangen door TBS.
Het moeilijkste was het verwijderen, de oude matten waren met een soort kontaktlijm vastgplakt. Het lukte alleen met een electrische spatel .Dat maakt wel wat beschadigingen die weer met polyester opgevuld , geschuurd en (dunne laag) geverfd moesten worden Het TBS opplakken was heel makkelijk met Sikaflex. Als jouw boot al TBS heeft is het waarschijnlijk makkelijker te verwijderen. De TBS had ik op maat voor mijn boot gesneden gekocht .

Als je alleen wilt schoonmaken lukt het wel een beetje met Yachticon deck reiniger.
Groetjes
Robert

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Escape
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #6568 door Escape
Beantwoord door Escape in topic Teun Brouwer: Antislibmatten etap 32 s
Ik heb afgelopen winter de platen met stoom schoongemaakt op een dehler 31, met een kijkshop stoomreiniger steeds een plekje goed behandelen en dan het vocht en vuil met een schone doek weg halen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dito
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #6580 door Dito
Beantwoord door Dito in topic Teun Brouwer: Antislibmatten etap 32 s
Beste Teun,

Wij hebben dit voorjaar alle antislip vervangen door nieuwe platen. Deze zijn nog te koop bij o.a. Bubbel wassersport (duitsland).
Het verwijderen heb ik gedaan met elektrische verf afbrander de lijm wordt dan zacht en is goed te verwijderen. De lijmresten meten met chemische middelen verwijderd worden( welke behoorlijk kankerverwekkend kunnen zijn) dit heb ik uitbesteed aan proffessionals evenals het plakken van de nieuwe delen.
Ben uiteindelijk tevreden over het resultaat.
Andre

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sam
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #6583 door Sam
Beantwoord door Sam in topic Teun Brouwer: Antislibmatten etap 32 s
Hi Teun,

Als de antislipmatten niet te veel beschadigd zijn en goed vastzitten, is rollen met een verfsysteem ook een optie.
Ik heb de verkleurde matten gerold met De IJssel Dubbel Coat papyruswit.
Direct daarna heb ik de natte verf afgestrooid met vuurgedroogd zilverzand.
Na het uitharden heb ik het zand eraf geveegd en nog een keer met de verdunde verf nagerold.

Nu, 4 jaar verder, zit het nog als een huis.

Groetjes, Herman de Leeuw

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Cascade
Tijd voor maken pagina: 1.949 seconden