Login Etapclub

    Onthoud mij     Gebruikersnaam/wachtwoord verloren?  

P.van Es: Ankerlier

Meer
8 jaren 8 maanden geleden #6546 door admin
P.van Es: Ankerlier werd gestart door admin
Ik ben op zoek naar een ankerlier die dezelfde maatvoering heeft als de Plastimo PWV 1000 uit 2002.

deze is nl.volledig gecorrodeerd en moet vervangen worden.

ik heb een Etap 37S

Wie heeft er trouwens dezelfde ervaring,dat de ankerlier volledig is gecorrodeerd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Perspectiev
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #6555 door Perspectiev
Beantwoord door Perspectiev in topic P.van Es: Ankerlier
Ik kan je jammer genoeg geen concrete tip geven. Op mijn 37S staat een Leroy Somer SV1200 die onderdeks is ingebouwd waardoor corrosieeen stuk moeilijker wordt . Heb je enig idee wat de oorzaak is en hoe dit voorkomen kan worden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Perspectiev
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #6558 door Perspectiev
Beantwoord door Perspectiev in topic P.van Es: Ankerlier
Ik kan je jammer genoeg niet helpen met een concrete tip. Op mijn Etap 37S staat een Leroy Somer SV1200 onderdeks. Staat die bij jou daar ook. Enig idee hoe de corrorsie anders is ontstaan?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Haaks
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 3 maanden geleden #7002 door Haaks
Beantwoord door Haaks in topic P.van Es: Ankerlier
Dat valt nog best mee, 2002 tot 2016. Dat is 14 jaren trouwe dienst op een heel corosief plekje.

Op m´n 30 i stond een Quick van 1995 tot 2005 meen ik, die had ik gewoon droog gemonteerd, zonder verder ergens op te letten.
Het aluminium direct onder tegen het dek was zwaar gecorrodeerd.

Op de 32s heb ik eenzelfde Quick geplaatst, maar helemaal dik ingevet met het dikste vet wat ik voorhanden had. Zeker de contacten en ook de kabels tot een stukje in de doorvoer naar het paneel/relais.
Ook onder de nestenschijf zeer overvloedig vet gesmeerd, met de gedachte: "Waar vet zit kan geen (zout) water zitten.

Een paar jaar terug eens gekeken hoe het er voor stond.
Onderdeks alles nog te vet om aan te raken, onder de nesten schijf weer vol met nieuw vet gesmeerd, het zag er nog prima uit.

Ik anker zeer frequent, de nesten beginnen sporen van slijtage te tonen. Ik heb de schijf van de 30 nog als reserve liggen.

Heb je een link waar die Plastimo te zien is?

Een 2 kabel motor lijkt me beter dan eentje met 3 aansluitngen, je kunt dan met twee kabels vanaf de liermotor naar het relais dat dan achter je paneel kan zitten. Geen kwetsbare contacten vooraan.
Met een luidspreker snoertje en drie standen schakelaar(terugverend naar middenstand) vanaf de helmstok ankeren.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
8 jaren 2 maanden geleden #7091 door Lonely Planet
Beantwoord door Lonely Planet in topic P.van Es: Ankerlier
Beste heer van Es,
ik heb hetzelfde probleem. Nog niet opgelost, valt ook niet mee hier in Belize. Voor welke lier hebt u gekozen? Paste het?
Met vriendelijke groet
Wim Klein
wimrklein@gmail.com

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
8 jaren 2 maanden geleden #7092 door Lonely Planet
Beantwoord door Lonely Planet in topic P.van Es: Ankerlier
Uw reactie pas laat gezien. We hebben hier niet altijd goed internet.
Dit is de link: www.marinemegastore.com/product-Plastimo...CH*8mm-PLA_42983.htm

Het lijkt of ze hem nog verkopen maar bestellen lukt toch niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Cascade
Tijd voor maken pagina: 1.842 seconden